8080 alan yritystä valmiina töihin
Kotisivut, verkkokaupat, logon suunnittelu ja paljon muuta...

Esittelyt: Verkkoverstas

Artikkelisarjassa esitellään Nerot.fi – palvelun ammattilaisia ja tutustumme heidän arkeen. Kurkista kulissien taakse ja lue miten he työskentelevät sekä kehittävät osaamistaan.

Verkkoverstas on kolme henkilöä työllistävä digitoimisto, joka tarjoaa myös mainostoimistopalveluita digitoimiston vahvuuksilla. Vuonna 2010 perustettu mikkeliläinen digitoimisto kulkee alallaan tietoisesti vastavirtaan: yhtiö rakentaa digitaalisia ratkaisuja täysin räätälöitävälle alustalle eikä kaupallisten moduulien ja suosituimpien sisällönhallintajärjestelmien varaan.

Verkkoverstas, mikä on ydinosaamistanne?

Verkkoverstaan vahvuus on oma ohjelmointiosaaminen, jonka avulla esimerkiksi verkkosivustoon voidaan liittää monipuolisesti erilaisia digitaalisia kanavia, työkaluja ja välineitä. Ratkaisuja on myös helppo muokata digitaalisen ympäristön kehittyessä.

  • Digi: Verkkosivut, verkkokaupat, sosiaalinen media ja verkkomarkkinointi
  • Mainonta ja viestintä: Yritysilmeet, printtimateriaalit ja graafinen suunnittelu
  • Sovellukset: Käyttöliittymäsuunnittelu, verkkosovellukset ja mobiilisovellukset

Minkälainen teillä on normaali arkipäivä töissä?

Päivä alkaa sillä, että ensimmäinen luulee tulevansa myöhään töihin, mutta huomaa olevansa ensimmäinen. Emme tunne sanaa kahvitunti, vaan juomme kahvia kun kahvituttaa. Syömme pitkin päivää, mutta yleensä lounaan muodossa joko toimistolla tai kaupungilla. Joskus emme syö ollenkaan.

Toimistolla on kaksi piirtotaulua kovassa käytössä, joihin piirretään tikku-ukkoja ja viivoja. Päivän mittaan viivat ja tikku-ukot saavat visuaalisen ilmeen ympärille ja koodia alkaa syntyä satoja merkkejä sekunnissa.

Kotiin lähdemme yleensä vasta kun kaikki muut ihmiset ovat kauppareissun jo heittäneet ja vaimot jo soittelevat. Välillä pitkää päivää tuumaillen ja välillä tehokkaita lyhyitä päiviä. Teemme luovaa työtä, joka ei katso kelloa, eikä synny väkisin.

Työkalujen ansiosta työn voi tehdä milloin tahansa ja missä tahansa, mutta silti paras paikka on toimisto työtovereiden vierellä ”normaalina” toimistotyöaikana.

verkkoverstas-kuvituskuva

Miten kehitätte ammattiosaamistanne?

Seuraamme web-teknologioiden kehitystä, sekä visuaalisuuden ja viestinnän trendejä. Oivallisia kanavia ovat Twitter, erilaiset blogit ja verkkosivut kuten www.marmai.fi. Lisäksi käymme seminaareissa ja osallistumme mielellämme erilaisiin alan tapahtumiin.

Mikä projekteistanne on erityisesti jäänyt mieleen?

Julkaisimme vuonna 2011 verkkopalvelun nimeltä pukkijouluksi.fi. Palvelun kautta joulupukit voivat tarjota omia joulupukki-palveluitaan oman profiilin kautta. Palvelu syntyi osittain vitsistä ja ensimmäinen vuosi mentiin muutamalla joulupukilla. Vuosia vieri ja digitalisoituminen nosti päätään myös joulupukkien parissa. Vuonna 2014 palvelussa oli jo yli 300 joulupukkia ja palvelu pääsi YLE:n verkkouutisiin ja palvelun joulupukkirekisteristä saatiin kyselyitä.

Tavoitteemme on tehdä samankaltaisia ilmaisia palveluita verkkoon, kun saamme kehitykselle varattua aikaa. Palvelut ovat osittain taidonnäyte osaamisestamme, mutta myös sisältömarkkinointia. Niin, ja tuleehan siitä hyvä mieli, kun omaan palveluun rekisteröityy käyttäjiä ja voi auttaa heitä palvelun kautta.

Verkkoverstaan muihin projekteihin voi tutustua heidän Nerot.fi –profiilisivulla. Jos haluat oman yritystarinasi kerrottavan tässä artikkelisarjassa, täytä hakemus.

1 Comment
  1. Mielenkiintoinen brändi ja hyvä lookki sivuilla. Toivotaan menestystä Verkkoverstaalle.