Artikkelisarjassa esitellään Nerot.fi – palvelun ammattilaisia ja tutustumme heidän arkeen. Kurkista kulissien taakse ja lue miten he työskentelevät sekä kehittävät osaamistaan.
Olen yhden ihmisen designtoimisto pääkaupunkiseudulta. Olen suunnitellut verkkosivuja ja yritysilmeitä työni ohella markkinoinnin ja viestinnän parissa vuodesta 2015. Boccholie Design on oma intohimoprojektini, jossa pureudun asiakkaan imagoon aidon positiivisesta lähtökohdasta.
Maailma on täynnä murhetta ja draamaa, Boccholie on vastaisku somepalstojen jatkuvalle kinastetulle ja mediassa esiintyvälle vastakkainasettelulle. Minulla on taito nähdä kaikessa hyvää ja kaunista, uskon että jokainen brändi voi olla omalla tavallaan viehättävä. Aitous on kultaa ja kaikista tehokkain väline nykypäivän markkinoinnissa. Niinpä kehotan asiakkaitani olemaan ylpeästi oma itsensä ja paljastamaan todellisen luontonsa!
Minkälaisia palveluita yrityksenne tarjoaa?
Tarjoan verkkosivusuunnittelua, sisällöntuotantoa, SEO-optimointia, kuvan käsittelyä ja graafista suunnittelua pienille ja keskisuurille yrityksille. Isompien kokonaisuuksien hoitamiseen minulla on käytössäni freelancereiden verkosto, joiden kanssa yhteistyönä onnistuu myös koodausta vaativat projektit sekä digimarkkinointi, joka on tämän kevään haluttu uutuus palveluissani.
Minkälainen teillä on normaali arkipäivä töissä?
Siirryin Boccholie Designiin kokopäiväisesti muutama vuosi sitten. Projektit alkoivat kattamaan päiväni aamusta iltapäivään ja halusin säilyttää työn ja vapaa-ajan tasapainon. Päiväni alkaa usein sähköpostien lukemisella ja tarjousten tekemisellä. Aamupäivä on minulle kaikista luovin aika, jolloin hakeudun mukavaan työskentelytilaan tai kotoisen työpöydän ääreen ja keskityn luovuutta vaativiin tehtäviin. Pyrin työskentelemään päivän fiiliksen mukaan, itselleni armollisesti, mutta kuitenkin niin että saan projektit loppuun huolellisesti. Kiireessä luovuus kärsii ja siksi tärkeä osa päivääni on tauotus ja läsnäolo, niin sanotusti työstä nauttiminen. Iltapäivä kuluu hallinnollisissa tehtävissä ja perusasioiden hoidossa.
Tällä hetkellä työskentelen täysin kotitoimistolta vallitsevien olojen vuoksi, mutta en malta odottaa että pääsisin taas tapaamaan asiakkaitani ja yhteistyökumppaneita kahvikupposen äärellä ja vaihtamaan aitoja ihmiskontakteja. Kotona työskentely on minulle tuttua jo aiemmista työsuhteistani, mutta vaatii aina iltapäivällä selkeän ”vaihdon vapaalle”. Minulta tämä ”pään tyhjennys” onnistuu parhaiten urheilun ja luonnon parissa ennen ilta-askareisiin ryhtymistä.
Miten kehitätte ammattiosaamistanne?
Ammattiosaamiseni tulee osin koulutuksestani, työssä opittujen taitojen kautta sekä erinäisten koulutusten ansiosta. Seuraan aktiivisesti eri suunnittelijoita somessa ja pyrin hakemaan inspiraatiota ympäri maailmaa. Tällä hetkellä minua kiinnostavat japanilainen aito yksinkertaisuus sekä tämän vastakohtana tulevaisuutta uhkuvat New Yorkilaiset suunnittelijat.
Haluaisitteko mainita jotain mielenkiintoista tai mieleenpainuvaa asiaa:
Tarinan mukaan sana ”Boccholíe” on peräisin ehkä Suomen sisukkaimmalta kansalta, saamelaisilta. Boccholie edustaa suomalaista kestävyyttä ja kauneutta, se tarkoittaa lapinvuokkoa, tuntureilla kasvavaa sitkeää, mutta hentoa kukkaa.
Sanan alkuperä tulikin tutuksi minulle jo lapsuudessani kun Googlettelin perheemme lapinkoiralle sopivaa nimeä. Mielestäni jo silloin nimen tuli kertoa koiran alkuperästä ja alueen historiasta. Keskustelupalstalla mukava muukalainen kertoi osaavansa saamea ja käänsi koiran kennelnimen saameksi. Siitä lähtien osa rakkaan koirani nimeä on kulkenut mukanani milloin sometilin nimenä ja milloin missäkin palvelussa jalostuen lopulta brändikseni, joka mielestäni kuvastaa hyvin henkilökohtaista matkaani. Nimen tarkoitusta ei kuitenkaan myöhemmin ole saatu vahvistettua varmaksi eikä näin ollen edusta saamen kieltä tai virallista käännöstä lapinvuokosta.
Boccholie Designin voi tutustua lisää heidän Nerot.fi –profiilisivulla. Jos haluat oman yritystarinanne kerrottavan tässä artikkelisarjassa, voitte täyttää hakemuksen