8007 alan yritystä valmiina töihin
Kotisivut, verkkokaupat, logon suunnittelu ja paljon muuta...

Case: Uuden yritysilmeen rakentaminen

Ritva Kyynäräinen tarvitsi apua uuden siivousalan yrityksen FineClean Oy:n ilmeen rakentamiseen sisältäen yrityksen logon graafisen ilmeen ja esim. Powerpoint-esityspohjan. Nerot.fi-palveluun hän päätyi etsiessään erilaisia palvelun tuottajavaihtoehtoja netistä. Yritysilmeen valmistuttua olimme yhteydessä Ritvaan ja kyselimme miten projekti lopulta sujui.

Tarjouspyyntö oli helppo jättää ohjeistuksen avulla

Ritva kertoo että projekti sujui alusta loppuun oikein mallikkaasti. ”Tarjouspyyntö oli helppo jättää hyvän nettisivuilla olleen ohjauksen avulla. Saimme montakin tarjousta, joiden hinnoittelu oli hyvinkin samoilla linjoilla.”

Tarjousten joukosta kuitenkin yksi tekijä erottui aktiivisuudellaan edukseen. ”Aika nopeasti päädyimme palveluntarjoajaan, joka oli puhelimitse yhteydessä. Pystyin keskustelun aikana tekemään kysymyksiä ja myös palveluntuottaja omilla ajatuksillaan ja tiedoillaan vakuutti minut valinnasta.”

Asiakkaalle on tärkeää että hänen toiveitaan kuunnellaan

Osa Ritvan saamista tarjouksista olivat jo lähtökohtaisesti pielessä koska niissä ei oltu huomioitu asiakkaan toiveita. ”Olimme tavanneet palveluntuottajan, joka teki tarjouksen aivan muusta kuin toivomastamme. Tarjous oli ylimitoitettu.”

Muutamassa tarjouksessa palveluntarjoaja oli jopa kerennyt tekemään suunnittelutyötä turhaan, koska ei ollut vielä tietoinen asiakkaan erityisvaatimuksista. ”Sain kaksi tarjousta, joissa oli jo valmiiksi esitetty ehdotus tarpeeseemme. Arvostin suuresti sitä, että palveluntarjoaja näkee vaivaa ja on aktiivinen noinkin, mutta toiveita on vaikea toteuttaa ilman asiakkaan haastattelua niistä – ja toiveita meillä oli. Olin tehnyt määritykset värimaailmasta, miettinyt kirjasintyypin persoonallisuutta sanallisilla adjektiiveilla, mallannut jo logon muotoa ja ulkoasua ja miettinyt logon näkymistä työvaatteissamme.” Keskustelu asiakkaan toiveista tarkentaa projektia ja auttaa pääsemään lyhyempää reittiä maaliin.

Projekti sujui kokonaan sähköisesti

Vaikka palveluntarjoajan valinnassa ratkaisevin tekijä oli puhelinyhteydenotto keskustelun aikaansaamiseksi, päätyivät osapuolet hoitamaan projektin täysin sähköisesti.

Ritva on tyytyväinen Netti2 tekemään lopputulokseen ”Saimme logon ja esityspohjamateriaalia, jolle on virittävää toteuttaa sitä viestiä, jota kulloinkin haluamme asiakkaallemme välittää.” Lopputulos miellytti vaikkakin pelkästään sähköisesti käyty viestintä aluksi hämäsi aikalailla. ”Olin tottunut käymään myös keskusteluja tekijän kanssa ja sitä tässä projektissa ei tapahtunut.”

Nerot.fi-palvelua ja valitsemaansa tekijää Ritva suosittelisi muillekin, jos sähköinen kanssakäyminen ei tuota ongelmia. Hyvä kommunikaatio on edellytys tällaisten projektien onnistumiselle, joka tulee myös ilmi Ritvan loppukommentissa. ”Tällaiset projektit ovat aina myös oppimisprojekti. Jouduin miettimään sanallista ilmaisua monille toiveilleni. Kiitän myös yhteistyökumppaniamme siitä, että he olivat joustavia ja tekivät moniakin muutoksia niitä toivoessamme. Usein ne olivat vielä parempia kuin ne, mitä ehdotimme.”